Wednesday, July 25, 2007

Brake Cooling och riktning

Var till garaget idag, svetsade aldrig fast bromskylningslådorna men dom är färdiga. Svetsar nog fast dom efter att bilen blivit blästrad så att det inte ligger kvar en massa ytrost under dom när jag svetsat fast dom.
Kapade däremot till och svetsade ihop en ram som jag ska använda när jag och farsan ska rikta bilen. Ramen ska fästas i sparklådorna på båda sidor och fungera som mothåll, ska göra nått kryss i ramen sen också så att den inte viker sig åt alla håll.
Har dessutom införskaffat en 428 Torino RUG-AU 4 växlad Toploader med den stora 31 splines axeln. Den ska hålla för stryk och pisk, därefter har den inom mustangkretsar namnet "Rock Crusher". Killen som sålde lådan sa att den vägde runt 8-90kg.

Bilder på allting här nedan.


2 comments:

basist said...

Hehe jag gillar leksaksbilarna i bakgrunden på en av bilderna! Kul att se lite uppdateringar.

Shelby GT500E said...

haha, ja dom är vackra. Blir nog lite mer uppdateringar när jag kommer hem från grekland :p