Monday, December 17, 2007

Tanklock

Hörde om tanklocks handtaget där skulle gå att svetsa eftersom det nu var trasigt när jag fick det. Men det gick det inte, var för dåligt material och för vekt så det skulle bara smälta. Så jag bestämde mig för att göra ett eget. Så efter en snabb instruktion av våran fräs så började jag snida ett eget handtag ur en aluminiumbit. Gjorde dom grövsta konturerna och ska förhoppningsvis slipa till det sista förhand i veckan.

Farsan var dessutom snäll och isolera lite i garaget så det går att ha lite värme där. Såfort vi hittat igen tigersågen så ska vi placera om karossen på dragrikten lite och testa dra lite mera. Blir troligtvis nu i julhelgen.

Tog ett kort på det gamla trasiga handtaget och det nya jag gjort. Det är förstås inte färdigt än. Fick också ut lite andra bilder som jag inte skickat upp än på t.ex den nya dörrplåten och lite av grejerna jag fick.





2 comments:

Hammarn said...

Nya handtaget blir ju fränt! använde du cnc fräsen?

Shelby GT500E said...

Ne körde den vanliga fräsen. har varken kunskapen eller orken att rita och programmera den osv. Så det vart den manuella, vart rätt färdig igår iallafall. Ska bara slipa lite mer för att få bort några sliprepor och sen ska jag fixa nya nitar istället för mässingnitarna. Får se om jag svarvar till några eller så.